Pojedine forumske sekcije su sakrivene od pogleda gostiju, pogledaj ih odmah, jednostavnim klikom na registraciju...      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - > > > Registracija   

Autor Tema: Vožnja na otpadno ulje - ulje iz friteze  (Posjeta: 156 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline The Boss

  • Administrator
  • ********
  • Aktivnost:0%
  • [-] Reputacija: 7 [+]
Vožnja na otpadno ulje - ulje iz friteze
« : Utorak 26.12.17 ; 12:59 »
Kako mi je ovo bila vodeća tema na blogu koji sam donedavno vodio i imao sam na nju puno pitanja, editiram i prebacujem je na Ispaljotku. Tema je vožnja na otpadno ulje, odnosno na ulje iz friteze - a može i novo, čisto suncokretovo, samo sam čuo da ima manje oktana. Pa idemo redom :

Kako sam došao na ideju da vozim na otpadno ulje :
U to vrijeme sam vozio bijeli Mercedes W123 200D koja je poznata da može gutati sve živo. Možda me se više sjećate po plavom Mercedesu W123 240D sa šiberom, s njom sam bio na meetingu, no to mi je bila tatina limuzina jer je moja bila na privremenom boravku kod jednog susjeda koji je mislio otkupit, al nije. No da skratim, taj Mercedes je sa svojih nekih 53ks i 1400kg trošio 8-10L nafte. Vragolast kakav sam bio (i ostao) tražio sam alternativna riješenja. Vožnja na HHO mi je bila interesantna, no ušteda je nekih 5-10%, što je čista mizerija dok nisam došao do prave stvari. Ulja iz friteze.


Koji je bio postupak nabave, prvog sistema filtriranja i nuspojave vožnje na otpadno ulje :
Radim po kuhinjama restorana, i znao sam jednog šefa kuhinje koji je trošio po 30tak litara ulja na dnevnoj bazi. Imao je kvalitetnu fritezu koja je filtrirala čestice u ulju kad bi se ulje ispuštalo, za ponovnu uporabu. No kako se radi o elitnom restoranu, nije se nikad u istom ulju pržilo dva dana zaredom. Takvo iskorišteno ulje bi ispuštao u kanistre (bidone) u kojima je to isto ulje i dolazilo. Kako sam tu radio, uvijek mi je to zapinjalo u oko, po 30tak žutih bidona od 30L se uvijek nalazilo pokraj vrata. Kad sam došao do spoznaje da se na to može voziti, pitao sam ga smijem li uzeti koji bidon, a on mi je uvalio sve jer mu ih nije imao tko u to vrijeme pokupit. Sistem filtriranja u početku mi je bio prljaviji i teži dio priče. Takvo ulje bi istaložio, potom filtrirao kroz hulahopke i sipao u auto u puno manjem omjeru nego kasnije. Na moje oduševljenje auto je radilo bezprijekorno. Kao nuspojave bi nabrojio neprestanu glad. Jer ispuh miriše na krompiriće, lignje, kuhinju, pečenu hranu. A ja sam po prirodi uvijek gladan. Što se tiče rada motora, radi puno mirnije, primjetan je malo sporiji hod u leru što se na W123 lako riješi regulacijom ler gasa i manja potrošnja goriva.

Usavršavanje sistema filtriranja, vožnja na čisto otpadno ulje :
Kako mi je prvi probni sistem filtriranja bio jako nezgodan, prljav i nisam mogao zadovoljiti količinu ulja, izumio sam stroj za filtriranje ulja. Srce stroja je pumpa od caffe aparata, koja je grafitna (pravi podtlak na usisu), a filteri od vode u dva koraka, 20 i 5 mikrona. Tu je već počelo profesionalnije bavljenje ovim sportom. Sve bidone bi ulijevao u jednu veliku kantu od 100-150L i ostavio da se talože preko noći. Sutradan bi ih filtrirao. Pumpa je (logično) na jednoj strani imala cijev s kojom bi s vrha kante kupio otpadno ulje, a drugu cijev kroz koju bi izlazilo filtrirano ulje kao gorivo. Protok bi mi bio 100L ulja na 30-45min ovisno o zaprljanosti filtera. Da maksimalno uštedim, eksperimentirao sam sa omjerima dizela, ulja i benzina. Najbolje mi se pokazala vožnja na 90% ulja i 10% benzina. Taj omjer je iz razloga što je ulje gusto, a s ovim omjerom motor radi najbolje i ima puno veći domet sa istim spremnikom, čak 100-150km veći.


Problemi sa vožnjom na otpadno ulje :
Izgleda da se čovjek uči dok je živ. Tokom korištenja ovog sistema prošao sam na tisuće kilometara, potrošio stotine litara ulja... i imao samo jedan jedini kvar zbog vožnje na ulje, no bila je moja krivica. Kako sam mjenjao crijeva sa rezervoara, skidao sam bio kompletan rezervoar i oprao ga vodom iznutra. Nisam ga ostavio da se dovoljno osuši te sam u njega vratio ulje. Par dana kasnije sam išao na kraj Pelješca (udaljeno od mene nekih 150km) i auto se iznenada ugasilo. Naime voda koja je preostala u rezervoaru usljed pranja i ulje su stvorili emulziju. To je takav oblik emulzije da je doslovno začepio predfilter u rezervoaru i nisam mogao ništa drugo raditi, nego okrenuti cijevi da mi usis goriva prema motoru ide preko povratne cijevi iz rezervoara, i tako sam jedva uspio stići do kuće.

Što kaže zakon :
Sigurno ste i sami osjetili iza nekog kamiona miris po pomfritu, lignjima. To je biodizel. Taj miris je kod vožnje na ulje iz friteze tako izražen da će se svi okretati za vama. Kako država kroz cijenu goriva uzima dio za cestarinu, u teoriji bi ovo trebalo biti ilegalno. Dok u praksi oni traže kemikaliju u gorivu koju dodaju u "nedopuštena" goriva - plavi dizel i lož ulje te uglavnom prolazite nekažnjeno.


Fotografije u prilogu  :palac:
« Zadnja izmjena: Utorak 26.12.17 ; 13:01 The Boss »

Ispaljotka.net

Vožnja na otpadno ulje - ulje iz friteze
« : Utorak 26.12.17 ; 12:59 »

 

Statistika

  • stats Ukupno Članova: 44
  • stats Ukupno Postova: 6.943
  • stats Ukupno Tema: 438
  • stats Ukupno Kategorija: 7
  • stats Ukupno Foruma: 60
  • stats Najviše online: 73

Stranica je generirana za 0.076 sekundi uz 27 upita.